Hej forummedlemmar
Jag och min familj planerar en renovering nästa år, och jag letar efter inspiration till golvdesign i förväg. Jag vill ha något snyggt och modernt, men också praktiskt. Vi funderar på att anlita en hantverkare så vi vill inte ta risken att lägga det själva. Jag har hört att det 2024 kommer att bli populärt med nya texturer och färger. Kanske har någon redan undersökt trenderna eller till och med gjort en renovering? Dela med dig av dina idéer.
Jag tycker att trender är bra, men det är viktigt att tänka på sin egen stil. En vintage- eller klassisk inredning passar till exempel inte alltid bra ihop med ultramoderna material. Men universella färger som ljust trä eller grått är ett bra val, de passar till nästan all design. Ett annat tips: tänk på texturen, eftersom den både kan framhäva mysigheten och göra golven mer praktiska.
Jag är ingen stor modekännare, men jag har läst en del om det. Naturlighet och varma färger är på modet just nu - till exempel ljus ek, valnöt eller rå trästruktur. Det är också populärt med stora breda plankor som visuellt maximerar utrymmet. Om du planerar att renovera är det bättre att välja kvalitetsmaterial och anlita proffs.
När jag skulle renovera vände jag mig till golvläggare luleå genom företaget Renoveria. De hjälpte mig att välja golv, med hänsyn till de senaste trenderna och särdragen i min interiör. Förresten, nu kan du till och med välja fuktbeständiga beläggningar med ett naturligt utseende, vilket är praktiskt för ett kök eller en korridor. Mästarna lade inte bara golven professionellt utan berättade också för mig hur jag skulle ta hand om dem.